• Nieuws
Resultaten out of Lees meer Producten Bekijk alle resultaten

Deel

Deel deze pagina

U kunt deze pagina delen met anderen door de URL van de geselecteerde pagina te versturen.

Email LinkedIn

Eerste 400 VDC-connectorsysteem volgens IEC

Met de GP21-plug en de GS21-aansluiting introduceert SCHURTER de eerste IEC TS 62735-1 gestandaardiseerde DC-stekkersystemen. Dit zorgt voor een efficiënte stroomverdeling in datacenters, stroomverdelers en UPS.

Met een zuivere DC-voeding worden kostenintensieve en storingsgevoelige transformaties en conversies, inclusief hun componenten, volledig geëlimineerd. De operationele betrouwbaarheid neemt toe bij een verbeterde efficiëntie.

In het digitale tijdperk worden grote hoeveelheden DC-aangedreven apparaten gebruikt: consumentenelektronica, industriële IT, communicatietechnologie, elektrische voertuigen en nog veel meer. Aan de andere kant van de energievoorzieningsketen vestigen zich technologieën die DC (gelijkstroom) opwekken.

Gelijkstroom verbetert de kwaliteit van de stroomvoorziening. Problemen met verstoringen worden geëlimineerd en fasecompensatie is niet nodig. Bovendien is synchronisatie niet langer nodig om verschillende bronnen en netwerken te koppelen.

IEC TS 62735-1

De nieuwe standaard voor gelijkstroomverdeling tot 2,6 kW vereist een complexer ontwerp vanwege de kenmerken van gelijkstroom. Bij het loskoppelen van de voedingsspanning moet vonkvorming worden vermeden. Het toegestane temperatuurbereik van de verbindingspennen is -5 °C tot +105 °C. De uitvoering tot 2,6 kW heeft geen interlock nodig voor de vlamboogbeveiliging (hot switch).

Stekker GP21 / stopcontact GS21

De opnieuw aan te sluiten SCHURTER GP21 stekker is geschikt voor kabeldoorsneden tussen 0,75 mm²/18 AWG en 1,5 mm²/16 AWG. De bijbehorende doos SCHURTER GS21 is ontworpen voor frontplaatdiktes van 1,5 mm of 2,0 mm. Quick Connect 6,3 x 0,8 mm of PCB-aansluitingen zijn beschikbaar voor de aansluiting.

Vooruitzichten

De vermindering van de omzettingsverliezen spreekt duidelijk voor het gebruik van een gelijkstroomvoeding in het datacenter. IEC TS 62735-2 is ontwikkeld voor een hoger benodigd vermogen tot 5,2 kW. De juiste stekkerverbindingen met de nodige veiligheidsvergrendeling (cold switch) worden momenteel ontwikkeld.

Om de bedrijfszekerheid te verhogen, zal SCHURTER zijn koppelset van 2,6 kW ook uitrusten met een snoerbevestigingssysteem.

Apparaatcomponenten zoals kabelstekker en stekker zijn gestandaardiseerd in IEC TS 63236. Deze bevindt zich momenteel in de ontwerpfase en zal naar verwachting in 2021 door de IEC worden gepubliceerd.

Uniek Verkooptraject

Standaardformulier volgens IEC TS 62735-1