• Nieuws
Resultaten out of Lees meer Producten Bekijk alle resultaten

Deel

Deel deze pagina

U kunt deze pagina delen met anderen door de URL van de geselecteerde pagina te versturen.

Email LinkedIn

NEMA-aansluitingen 5-15R

De nieuwste SCHURTER kabelstekkers NR010, NR020 en NR021 van SCHURTER combineren de klassiekers met nieuwe functies. Zo voldoen ze aan de verhoogde brandwerende en veiligheidsnormen van UL 498. Ze zijn "Knoeibestendig" en daardoor vergemakkelijken ze de naleving van UL 962 en UL 962A.

Het concept van de tamperproof stopcontacten is niet nieuw: ze maken al vele jaren deel uit van het assortiment van de fabrikanten van elektrische apparaten. Ze zijn ontworpen om mensen -met name kinderen - te beschermen tegen elektrische schokken veroorzaakt door het binnendringen van geleidende voorwerpen. De US National Electric Code NEC® artikel 406.12 bepaalt dat alle 15 en 20 ampère en 125 en 250 volt stopcontacten, die in wooneenheden zijn geïnstalleerd, beveiligd moeten zijn tegen manipulatie. Deze regels zijn in 2017 verder aangescherpt.

Veiligheidssluitingssysteem

Sabotagebestendige contactdozen hebben een UL-goedgekeurd veiligheidsvergrendelingssysteem. Deze gaat alleen open als er twee stekkerpennen tegelijk worden ingestoken. Extra tests zoals sondetests, impacttest, mechanische uithoudingstest en diëlektrische sterkte voor stamperbestendige houders (TRR) zijn inbegrepen in UL 498. Na het slagen voor de functietest moeten de sabotagebestendige contactdozen voorzien zijn van het opschrift "Tamper Resistant" of de letters "TR". Dit is een duidelijke indicatie dat ze bestand zijn tegen sabotage. De SCHURTER NR021 NEMA 5-15R SCHURTER NR021 NEMA 5-15R Serie sabotagebestendigheid voldoet aan de uitgebreide eisen van UL 498.

SCHURTERS NR021 en NEMA 5-15R voldoen aan de uitgebreide coderingseisen volgens UL 498. Bovendien, met de optie van een extra geïsoleerde wand tussen de L- en N-terminals, is het voldoen aan de Spill Test, zoals beschreven in UL 962 Sec. 62, kosteneffectiever en efficiënter voor fabrikanten van huishoudelijke en commerciële stroomverdelingsunits (FPDU's).

Stopcontacten voor hogere temperaturen

De verpakkingsdichtheid in elektronische apparaten wordt voortdurend verhoogd door een toenemend aantal functies. Stijgende omgevingstemperaturen gaan hand in hand met deze ontwikkeling. De NR010 en NR020 series hebben een bedrijfstemperatuurbereik van -25 ˚C tot 150 ˚C als antwoord op deze toenemende energievraag. Daarnaast biedt de NR010 een IDC terminal versie met een onafhankelijke L-terminal. De neutrale en geaarde klemmen kunnen met elkaar worden verbonden, terwijl de netaansluiting kan worden gebruikt voor een maximale belasting volgens UL 15 A, 125 V. Dit vergroot de mogelijkheden om elk stopcontact van individuele functies te voorzien.

Uniek Verkooptraject

nl.schurter.com